מה לומדים אצלנו?
הילדים גדלים בסביבה דיגיטלית, ואנחנו כאן כדי לצייד אותם במיומנויות שיאפשרו להם להתמודד, ליצור ולפרוח בה. התכנית שלנו נבנית בהדרגה – מהיכרות בסיסית עם מחשב ועד עבודה עם בינה מלאכותית, עיצוב גרפי, תכנות וסייבר – תוך התאמה לגיל, גיוון שיטות הלמידה וחיבור לעולם הפנימי של כל תלמיד.
בכיתות א'-ב' אנחנו מתמקדים בעקרונות הבסיס של שימוש במחשב. החל ממיומניות עכבר ומקלדת ועד לגלישה באינטרנט. בגילאים הצעירים אנחנו מקדישים זמן לחיזוק מיומניות הקריאה והכתיבה, חשבון ומיומנויות חברתיות רגשיות.
בארגז הכלים אותו מקבלים התלמידים ניתן למצוא קשת רחבה של כלים יצירתיים המשלבים למידה והנאה. כבר בגילאים אלו נחשפים התלמידים לסביבת האופיס, לומדים לתפעל את המחשב, מתמצאים בלמידה מקוונת ורוכשים מיומניות להמשך התכנית בשנים הבאות.
היכרות עם מחשב ואינטרנט
התלמידים לומדים לזהות את חלקי המחשב, להשתמש בעכבר ובמקלדת בצורה נכונה, לשמור קבצים, ולפתוח יישומים בסיסיים.
בנוסף, הם מתנסים בגלישה בטוחה באינטרנט ולומדים עקרונות ראשונים של זהירות ברשת.
עיצוב וגרפיקה
היכרות עם תוכנת "צייר" ויישומי ציור נוספים, עיצוב תמונות פשוטות, הדבקת מדיה, שינוי צבעים וגזירה – כהתחלה לפיתוח חשיבה חזותית.
הצגת מידע
עבודה בסיסית בתוכנת Word: הקלדה, ירידת שורה, ריווח ויצירת טבלאות פשוטות. המטרה היא לפתח הרגלי עבודה ראשוניים עם טקסט דיגיטלי.
יסודות מולטימדיה
שימוש בכלים מקוונים ללמידה דרך משחק, תוך שילוב עולם התוכן הבית-ספרי (קריאה, חשבון, ערכים חברתיים).
בגילאים אלו, התלמידים מתחילים להתנסות בכלים נרחבים ומתקדמים יותר, מעבר למתבקש בסילבוס משרד החינוך, אנחנו מעשירים את התלמידים במגוון רחב של נושאים חדשים ומאתגרים מעולם הסייבר, האומנות, המחשבים וכמובן בהתאם לתכנים הנלמדים בבית הספר באותה העת. בכיתות אלו התלמידים כבר יתחילו להתנסות בתכנות, חשיבה לוגית ואלגורתמים, חשיבה המצאתית, עיצוב גרפי ותלת מימד, עריכה ממוחשבת, אופיס למתקדמים, אדריכלות, אנגלית ועוד.
בהתאם למצב וכמתבקש בתוכנית שלנו אנחנו מקדישים המון זמן ומשאבים על לימוד כלים מקוונים ושיתופיים ללמידה מקוונת איכותית
כגון Zoom, Google Drive וכד'.
בינה מלאכותית
היכרות ראשונה עם המושג "פרומפט": איך שואלים שאלה בצורה מדויקת, ניסוח רעיונות פשוטים, הפקת תמונות מטקסט ושימוש ראשוני בכלי AI לתלמידים.
סייבר וזהירות ברשת
למידה על שמירה על פרטיות, זיהוי זיופים ברשת, כללי זהירות בשיתוף תכנים, והבחנה בין מקורות מהימנים ולא מהימנים.
גרפיקה וכלים יצירתיים
עבודה עם תוכנות ליצירה מוזיקלית, שילוב תמונות, יצירת קומיקס וכלים מקוונים מגוונים לפיתוח דמיון וביטוי אישי.
תוכנות אופיס
עבודה בסיסית עם Word, PowerPoint ו-Excel: פתיחה, שמירה, הקלדה עיוורת, עיצוב טקסט, איות ותיקון שגיאות.
אנימציה ותלת־ממד
היכרות עם כלים פשוטים ליצירת אנימציות קצרות ואובייקטים בתלת־ממד, כהמשך לפיתוח חשיבה חזותית ודיגיטלית.
חשיבה תכנותית
היכרות עם מושגים בסיסיים בתכנות: אלגוריתם, לולאה, דיבאגינג – באמצעות משחקי קוד אינטראקטיביים וסביבות פשוטות
בכיתות הגבוהות המדריכים "מעלים הילוך" ומניעים פרוייקטים חדשים בבית הספר בהפקת התלמידים, פרוייקטים כגון – עיתון בית ספרי אונליין, הקמת אתרי אינטרנט, ספרי מחזור וסרטי סיום, ימי שיא ועוד. כיתות הלומדות תכנות וחשיבה תכנותית יתחילו להתעמק בשפות תכנות חדשות
בתוכנית הלימודים לכיתות ה'-ו' אנחנו מעמיקים בלימוד ע"ב פרוייקט (PBL) ובהכנת התלמידים אל המעבר לחטיבת הביניים יחד עם כל הכלים הטכנולוגיים הנדרשים מהם.
בינה מלאכותית – למידה מתקדמת
למידת שימוש נכון ומעמיק בבינה מלאכותית: ניסוח ושיפור פרומפטים, תרגום, יצירת סרטונים, תכנון פרויקטים עתידניים הכוללים שרטוטים, מידע ותמונות.
שימוש ב-AI לבניית תוצרים מקוריים המשלבים למידה ויצירה.
סייבר
העמקה בנושאים כמו סיסמאות חכמות, זיהוי התחזות, אבטחת מידע, ניתוח מקרים והתנהלות אחראית ברשתות.
שילוב עם חינוך לערכים, תרבות דיגיטלית והתנהלות בטוחה.
מולטימדיה מתקדמת
עבודה עם פוטושופ אונליין, תכנון ועיצוב תערוכות מקוונות, עיבוד תמונה, יצירת כרזות וקמפיינים דיגיטליים, בניית תוצרים עיצוביים אישיים וקבוצתיים.
תכנות ופרויקטים יזמיים
עבודה עם Scratch – בניית משחקים, תכנון תרחישים, בדיקת קוד (debugging).
השתתפות ב"שבוע הקוד" של משרד החינוך, עבודה בצוותים על מיזמים דיגיטליים.
הצגת מידע והבעה דיגיטלית
שימוש מתקדם תוכנות אופיס ובכלים מתוקשבים ליצירת פרזנטציות. עבודה עם Canva: בניית מצגות, עיצוב גרפי, הכנת תוצרים להצגה מול קהל.
למידה פרויקטלית ויצירת תיק עבודות
התלמידים בונים תיק עבודות דיגיטלי שכולל שילוב של ידע, עיצוב ויצירה – לקראת המעבר לחטיבת הביניים.